Fă-ți vocea auzită!
Grup de dezvoltare personală pentru creșterea încrederii în sine, exersarea deschiderii către celălalt, dezvoltarea abilităților de comunicare și creșterea motivației adolescenților
DESPRE PROGRAM
Programul „Fă-ți vocea auzită!” însoțește adolescenții în această etapă de tranziție de la copilările către maturitate, marcată de căutări, de explorare și de cunoaștere de sine, în drumul către definirea identității si al găsirii propriului loc în lume. Programul ajută adolescenții să își descopere propria valoare și unicitate, să își găsească și să își facă vocea auzită.
Găsirea propriei „voci”, expresie a gândurilor, sentimentelor, dorințelor, resurselor personale și valorilor, aranjate în spațiul psihic astfel încât să faciliteze manifestarea sinelui autentic, este un demers menit să orienteze și să motiveze adolescenții să-și asume responsabilitatea pentru propria devenire.
„Fă-ți vocea auzită!” combină tehnici psihologice, de storytelling și activități creative care le oferă adolescenților instrumentele necesare pentru a-și crește încrederea în sine și motivația, precum și deschiderea către celălalt și abilitățile de comunicare. Programul integrează o componentă semnificativă de auto-reflecție și exprimare de sine care ajută adolescentul să-și înțeleagă și să-și gestioneze emoțiile, să-și identifice abilitățile și resursele personale și să-și dezvolte capacitatea de a face față dificultăților. Aceste abilități sunt fundamentale pentru dezvoltarea unei stime de sine sănătoase și a unei atitudini pozitive față de propria persoană.
METODOLOGIE
O serie de activități ajută adolescenții să devină conștienți de ei înșiși, de valorile și convingerile personale și să-și recunoască punctele forte și punctele slabe, într-un proces de auto-dezvăluire progresivă în fața grupului.
Adolescenții vor lucra atât individual, cât și în grup, vor crea o poveste, o vor inregistra și vor realiza un podcast. Activitățile creative, discuțiile de grup și ghidajul psihologic specializat vor completa suita de tehnici folosite în programul „Fă-ți vocea auzită!”
Tehnicile psihologice servesc drept cadru pentru a ghida auto-reflecția și cunoașterea de sine, prin explorarea punctelor forte, valorilor și convingerilor care asigură obținerea rezultatelor dorite. Identificarea punctelor forte ale adolescentului și utilizarea lor într-un mod nou a arătat efecte pozitive asupra bunăstării personale și a nivelului de satisfacție. Adolescenții sunt ghidați să îsi descopere sinele autentic și să recunoască vocea internă autoritară și critică generatoare de rușine și vinovăție care determină retragerea, neîncrederea că sunt văzuți și înțeleși, prin urmare afectează capacitatea de a se manifesta autentic în lume.
Prin intermediului tehnicilor de storytelling, adolescenții sunt încurajați să-și exprime gândurile, emoțiile și experiențele într-un mod creativ și captivant. Prin povestiri personale sau imaginare, aceștia pot să-și exploreze identitatea, să-și exerseze empatia și să-și dezvolte abilitățile narative. Acest lucru nu numai că îi ajută să-și dezvolte creativitatea, dar și să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare într-un mod autentic și convingător.
Scrierea unei povești și împărtășirea ei cu alții oferă un cadru în care adolescentul își descrie propriile experiențe și își face vocea auzită, ceea ce generează un sentiment de mândrie și împlinire. Crearea și împărtășirea unei povești nu numai că oferă o oportunitate de a fi văzut și apreciat, dar permite și experimentarea micilor succese într-un proces de învățare activ. Adolescenții își împărtășesc creațiile în mai multe etape ale atelierului, făcându-i să se obișnuiască să vorbească în public și să-și asume riscuri creative.
Activitățile creative sunt un alt element crucial al programului, deoarece oferă adolescenților o platformă sigură și non-judicativă în care să-și exprime liber imaginația și să-și exploreze potențialul creativ.
BENEFICII PROGRAM
Activitățile creative și de storytelling împreună cu tehnicile psihologice integrate în acest program reprezintă un cadru terapeutic și o oportunitate pentru adolescent de a explora și de a afla despre sine, prin urmare pot fi un vector pozitiv al dezvoltării identității.
Creșterea încrederii în sine
- Încrederea în capacitea de gestiona eficient o varietate de situații
- Perseverență – capacitatea de a depăși adversitatea este unul dintre indicatorii individuali de prosperitate. Atât perseverența în fața dificultăților, cât și și credința în capacitatea de a învăța cum să facă față situațiilor provocatoare sunt componente relevante ale încrederii în sine.
- Încredere în abilitatea de a vorbi în public – o abilitate contemporană care merită o atenție deosebită în dezvoltarea tinerilor
Stimularea motivației
- Stabilirea de obiective si evaluarea progresului ajută adolescenții să direcționeze atenția către caracteristicile sarcinilor relevante, comportamentele care trebuie îndeplinite și posibilele rezultate și pot afecta modul în care procesează informațiile.
- Calibrarea așteptărilor în ceea ce privește rezultatele obținute
- Identificarea valorilor personale – percepțiile cu privire la importanța și utilitatea învățării și a acționării în anumite moduri.
- Auto-eficacitate – adolescenții sunt încurajați să se angajeze în gânduri și acțiuni care le îmbunătățesc performanța, cum ar fi stabilirea de obiective, utilizarea strategiilor de învățare eficiente, evaluarea progresului obiectivului lor și crearea de medii eficiente pentru învățare.
Cresterea încrederii în ceilalți
- Încrederea este esențială atunci când lucrăm în echipă pentru a obține rezultate într-un context de mare ambiguitate. Având în vedere că sarcinile creative implică o anumită expunere la risc, relațiile reciproce de încredere au fost enunțate ca o precondiție a colaborării creative.
Dezvoltarea abilităților de comunicare
- Creșterea încrederii în capacitatea de a obtine rezultate este strâns legată de capacitatea de a comunica cu ceilalți și de a relaționa cu alți oameni. Adolescenții își dezvoltă capacitatea de a se angaja într-o comunicare receptivă, de a face schimb de informații, de a stabili un teren comun, de a se auto-dezvălui și de a rezolva situațiile conflictuale, caracteristici necesare pentru dezvoltarea și menținerea unor relații de prietenie.
- Adolescentii vor învăța sa comunice asertiv, să își susțină punctul de vedere și să transmită mesaje eficiente
GRUPE DE VÂRSTĂ
- 13 – 15 ani
- 16 -19 ani
DESFĂȘURARE
Programul se desfășoară pe parcursul a 6 ateliere de 2h15 (pauză 15 minute) cu prezență fizică sau online (ZOOM). Grupele au maxim 8 participanți.
DATA DESFĂȘURĂRII
13-15 ani:
- Prezență fizică: Săptămânal, sâmbăta, 8 iunie – 13 iulie (6 ateliere / 2h15), ora 10.00 – 12.15
- Online (ZOOM): Săptămânal, duminica, 9 iunie – 14 iulie (6 ateliere / 2h15), ora 10.00 – 12.15
16-19 ani:
- Prezență fizică: Săptămânal, sâmbăta, 8 iunie – 13 iulie (6 ateliere / 2h15), ora 13.00 – 15.15
- Online (ZOOM): Săptămânal, duminica, 9 iunie – 14 iulie (6 ateliere / 2h15), ora 13.00 – 15.15
PREȚ
750 lei (6 ateliere / 2h15)
Early bird: 680 lei – înscriere până la data de 28 mai
ÎNSCRIERE
Email: alina.mocovan@gmail.com
Tel: 0721 368 480
Info curs
- Nivel Varsta 13-15 ani, 16-19 ani
- Numar Ateliere 6 ateliere