Despre curs
A fi antreprenor nu înseamnă doar a începe o afacere. Înseamnă, de asemenea, a avea mentalitatea unui antreprenor, care înseamnă curaj, inițiativă, viziune, energie, abilitatea de a rezolva probleme, reziliență, creativitate și spirit inovator, încredere în sine, leadership, capacitatea de a învăța din greșeli și de a identifica oportunități.
Mentalitatea de antreprenor se formează de la vârste fragede și, cu cât un copil este expus mai devreme la concepte antreprenoriale precum inițiativa, determinarea sau reziliența, cu atât le folosește mai mult în situațiile de zi cu zi. Încrederea în sine se dezvoltă atunci când copiii se implică în activități care le plac și corespund intereselor lor. Indiferent dacă ajung să fie antreprenori sau nu, abilitățile pe care le învață la acest curs îi ajută la formarea unui adult de succes.
Programul de antreprenoriat, leadership și comunicare este experiențial și cuprinde jocuri și activități adaptate vârstei copiilor, exerciții, fișe de lucru și simulări, care îi pregătesc pentru viața reală. Copiii își vor forma o gândire antreprenorială, parcurgând etapele realizării și funcționării unei afaceri. Copiii explorează și descoperă, creează, inovează produse și servicii, lucrează la un plan de afaceri, scriu texte de promovare, comunica în echipă, susțin prezentări și învăța să gestioneze banii și, nu în ultimul rând, se distrează.
Beneficii curs:
- Copiii își dezvoltă un MINDSET ANTREPRENORIAL: tenacitate, încredere în sine creativitate și spirit inovator, inițiativă, reziliență, responsabilitate;
- Copiii își dezvoltă ABILITĂȚI ANTREPRENORIALE, practice, care îi vor ajuta să-și organizeze banii, să ia decizii, să găsească o soluție, să lucreze în echipă și să comunice eficient;
- Copiii vor afla ce înseamnă leadership și cum pot deveni leaderi care să îi inspire pe ceilalți;
- Copiii se vor familiariza cu instrumente de inovare, precum DESIGN THINKING, pentru a crea noi produse și soluții;
- Copiii dobândesc CUNOȘTINȚE FINANCIARE – planificare, previzionare, obținere de fonduri, profit;
- Copiii dobândesc CUNOȘTINȚE DE BUSINESS – misiunea unei organizații, imagine și identitate, public țintă, promovare;
- Copiii vor învăța care sunt ingredientele unei comunicări eficiente, cum să transmită mesaje clare și convingătoare, elemente de STORYTELLING și PUBLIC SPEAKING;
- Copiii vor învăța cum se construiește un PLAN DE AFACERI.
Durată curs: 12 ateliere, 1 atelier – 1h20
Etapa I – 5 ateliere: Copiii vor explora idei de afaceri, pornind de la interesele și nevoile lor, își vor dezvolta creativitatea, vor înțelege ce înseamnă o afacere și de ce abilități este nevoie pentru a fi antreprenor.
- Mentalitatea de antreprenor: copiii vor cunoaște trăsăturile esențiale ale unui antreprenor și își dezvoltă ei înșiși abilități precum inovarea, reziliența, disciplina, curajul și încrederea în sine.
- Convingeri și emoții – copiii vor conștientiza cum ne ajută și cum ne opresc convingerile despre noi și lume și cum folosim emoțiile în favoarea noastră
- Personal branding: Dezvoltarea competențelor de auto-cunoaștere și auto-evaluare, copiii își vor descoperi punctele forte și vor învăța să și le pună în valoare
- Învățăm din exemple: analizăm afaceri pentru a înțelege misiunea și viziunea acestora și nevoile la care răspund
- Inovare și creativitate: Copiii vor inova noi produse și servicii și se vor familiariza cu metodologia DESIGN THINKING, vor înțelege cine sunt consumatorii și care sunt nevoile acestora
Etapa II – 4 ateliere: După ce vor avea ideea de afaceri, sub forma de activități practice antrenante și distractive, copiii vor începe să construiască PLANUL DE AFACERI pentru afacerea loc și vor învăța despre:
- Branding de companie – nume, logo, materiale
- Importanța formulării și stabilirii obiectivelor – SMART
- Stabilirea prețurilor pentru servicii și produse
- Analiza SWOT – puncte tare, puncte slabe, oportunități și amenințări
- Resurse necesare: financiare, umane și de timp
- Echipe, roluri și comunicarea în echipă
- Educație financiară – plan financiar, buget, obținerea de fonduri, investiții, profit și pierderi, monitorizarea bugetului
- Imaginea unei companii, promovare, storytelling și marketing
Etapa III – 3 ateliere: În această etapă, copiii vor dobândi abilități de public speaking și vor învăța să-și prezinte afacerea, produsele și serviciile și vor învăța elemente de persuasiune, precum și cum să facă față momentelor dificile
- Transformarea dificultăților în oportunități: exemple de posibile dificultăți întâmpinate de antreprenori, copiii vor găsi soluții la posibilele probleme
- Leadership: dezvoltarea abilității de a crea o viziune și de a inspira, de a comunica și a lucra în echipă, de a învăța din experiență
- Prezentare și public speaking: importanța abilității de a vorbi în public ca antreprenor, diferite situații în care e nevoie să vorbească în public, structurarea și pregătirea unui discurs – scris și video, audiența și nevoile sale, depășirea tracului de scenă
Cursurile au loc online pe platforma ZOOM.
Info curs
- Nivel Varsta 11-18 ani
- Numar Ateliere 12
- Durata Atelier 1h20'
- Grupa 6-8 copii
- Cursul poate fi achitat în 2 tranșe, reducere de 8 % pentru achitarea integrală